Ziduri celebre


Incepand din antichitate oamenii au construit ziduri in jurul asezarilor umane cu scopul de a se apara de dusmani.Cum ar fi zidul Aurelian(aurelian wall)in jurul Romei,zidurile Constantinopolelui(Istanbulul de azi),Marele Zid chinezesc si multe altele care sunt obiective turistice.Trei exemple de ziduri construite in epoca moderna:
1.Zidul Atlanticului,fortificatie militara cu cazemate de beton lunga de circa 4000km,din Franta pana in Norvegia,construita de nazisti ,dupa 1942

Atlantikwall

Util sunt de vazut filmele artistice :”The longuest day”(1962) si „Salvati soldatul Ryan”(1998)

2.Zidul Berlinului,constructie inceputa in 1961.Si cea mai „originala” din istoria Lumii impartind cetatenii unui oras in doua.Lungime 155 km.

Berlin-wall-map

In noiembrie 1989 nemtii l-au daramat.Vorba aia,eu te-am facut ,eu te distrug!Bineinteles cu aprobarea rusilor.

3.Zidul Lennon,un zid in memoria lui John Lennon ce se afla in Praga si unde din 1980 se desena graffiti si se scriau versuri din cantece.Asa arata in 1993

PrahaJohnLennon1993

Un citat interesant.Joseph Fort Newton(1876-1950),preot baptist:Oamenii sunt singuri deoarece construiesc ziduri in loc de poduri.(in original:People are lonely because they build walls instead of bridges)

Un gând despre &8222;Ziduri celebre&8221;

  1. Buna ziua!…De doua zile am schimbat numele la blog…deoarece au fost neintelegeri si am fost nevoita sa schimb numele la blog. Eu sunt aceiasi Ileana si va astept in casuta mea virtuala cand doriti si cand puteti!…O zi frumoasa alaturi de familie!…Noua mea adresa…
    http://doareuileana.wordpress.com/

    Hello! … Two days ago I changed the name of the blog … because they were misunderstanding and I had to change the name of the blog. I am the same Ileana and wait in my virtual box when you want and when you can! … A beautiful day with your family! … My new address …

    http://doareuileana.wordpress.com/

    Apreciază

Comentariile sunt închise.